Zásadnú reformu vzdelávania brzdia okrem nedostatku peňazí aj rodičia, ktorí očakávajú od škôl klasické metódy výučby. Najradšej by boli, aby učitelia učili ich deti tak, ako kedysi učili učitelia ich samotných. Neuvedomujú si, že svet je plný zmien a mení sa obsah i metódy vyučovania. Školstvo by malo dokázať mladých ľudí pripraviť na svet plný zmien. Veď budúca prosperita našej krajiny závisí aj od toho, ako pripravíme mladú generáciu na život, akých odborníkov si vychováme a či im dokážeme ponúknuť adekvátnu prácu doma na Slovensku.
Rodičia často nekladú dôraz na to, čo sa dieťa v škole naučilo, ale skôr sa zaujímajú o jeho známky. Takýchto rodičov je väčšina, a kým sa to nezmení, tak školstva nemá dôvod sa meniť, pretože súčasný stav vyhovuje dopytu rodičov. Ideálne by bolo, keby si rodičia uvedomili, že vzdelanie nie je len titul alebo maturitné vysvedčenie, ale dáva zmysel budúcemu životu ich dieťaťa.
V poslednej dobe sa často diskutuje o tom, či je správne mať jednotný školský systém s jedným rámcovým vzdelávacím programom, podľa ktorého sa všetky deti majú učiť to isté. Mnohí odborníci sú presvedčení, že takýto systém nemôže vyhovovať všetkým. Naopak školský systém by mal byť pestrý a rôznorodý.
Ľudia by sa mali viac zaujímať o vzdelávanie aj preto, že politici ignorujú fakty o problémoch súčasného systému. Nikto napríklad nesleduje ďalšie osudy stredoškolákov, ktorí nezložili štátne maturitné skúšky. Pričom vlani (rok 2017) na písomných maturitných skúškach neuspelo celkovo 1491 maturantov.
Rodičia majú stále predstavu, že si deti musia vybrať, čím sa chcú stať. Tento prístup nie je správny. Je potrebné presadzovať väčšiu mieru všeobecných znalostí a hlavne je nutné vo vzdelávacom systéme rozvíjať talent, nadanie a záujmy nastupujúcich generácií, pretože sa končí doba, kedy máme jedno zamestnanie na 40 rokov.